• Strona główna
  • Blog
  • Fender usprawnił czas projektowania nowego produktu o ponad 50% przy pomocy druku 3D
  • Poprzedni: Modele koncepcyjne
  • Następny: Podsumowanie konkursu studenckiego OPEN_MINDS
Data dodania: 11 sierpnia 2015

Fender usprawnił czas projektowania nowego produktu o ponad 50% przy pomocy druku 3D

W ciągu ostatnich 69 lat, Fender umocnił swoją pozycję lidera producentów gitar, wzmacniaczy oraz sprzętu nagłośnieniowego używanych przez czołowych współczesnych artystów i miłośników muzyki.

Wykorzystanie druku 3D przed firmę Fender

W ciągu ostatnich 69 lat, Fender umocnił swoją pozycję lidera producentów gitar, wzmacniaczy oraz sprzętu nagłośnieniowego używanych przez czołowych współczesnych artystów i miłośników muzyki. Amerykański producent poprawił czas wprowadzenia nowego produktu na rynku dzięki centrum projektowego, gdzie pracuje drukarka 3D Objet Eden350V 3D firmy Stratasys.

Lepsze produkty, niższe koszty

Wyjątkowe produkty są kluczem do reputacji firmy Fender. Shawn Greene, starszy projektant, opiera się na druku 3D w technologii PolyJet do szybszego i efektywniejszego opracowania szczegółowych prototypów. Dzięki pracy z drukarką 3D Objet Eden 350V, zamiast kosztownych procesów i urządzeń narzędziowych, zespół może skupić się na bardziej kreatywnym tworzeniu projektów koncepcyjnych z wyjątkowymi szczegółami.

Najnowszym przykładem jest nagłośnienie Fender Passport, gdzie zespół R&D 3D Fender wydrukował części obudowy, po czym je skleił i pomalował.

“Byliśmy naprawdę w stanie umieścić w głośnikach elektronikę i zrobić testy dźwięku, badania głośności oraz test wydzielania ciepła bez wydawania funduszy na narzędzia produkcyjne”, wyjaśnia Greene.

Usprawnienie procesu projektowania w celu redukcji cykli produkcyjnych

Ponieważ popyt na szybszą poprawę efektywności i produkcji oraz czas łańcucha dostaw jest coraz większy, druk 3D oferuje duże usprawnienie procesu projektowania. Najnowszy wzmacniacz, G-DEC (Guitar Digital Entertainment Center), przeszedł wiele etapów projektowych i badań rynku przed jego ostatecznym pokazaniem klientom zaledwie sześć miesięcy po wstępnej koncepcji. Według Greena, tradycyjne metody prototypowania potrwałyby od 6 do 12 miesięcy dłużej.

Jak Greene zauważył: “Jeśli masz pomysł na coś nowego, możesz to zaprojektować i mieć prototyp w ciągu zaledwie kilku godzin. Jeśli pomysł nie działa, mamy tylko stracone popołudnie zamiast kilku tygodni.”

Oprócz niższych kosztów i krótszych cykli produkcyjnych, druk 3D poprawił współpracę między Fender R&D i marketingiem. “To jest tak miło być w stanie przejść się do marketingu i nie tylko pokazać im zdjęcia lub rysunki,” powiedział Greene. “Możemy pokazać im rzeczywisty produkt, dać im go do ręki, ustawić go przed nimi by mogli sami go dotknąć.”

Druk 3D stała się integralną częścią codziennej działalności Fender, począwszy od małych modeli  gałek wzmacniaczy do pełnych projektów korpusu gitary.

Galeria zdjęć