• Poprzedni: Pomorskie Dni Druku 3D: INDUSTRY 4.0 – Gdynia 2018
  • Następny: Rozpoczęcie współpracy z firmą DES ART Sp. z o.o.
Data dodania: 4 lipca 2018

Konferencja Additive Manufacturing Meeting 2018

W dniach 28-29 czerwca we Wrocławiu odbyła się druga edycja Additive Manufacturing Meeting (AMM 2018). Głównym celem wydarzenia jest utworzenie platformy wiedzy oraz wymiany doświadczeń, a także wspieranie rozwoju rynku technologii przyrostowych.

W dniach 28-29 czerwca we Wrocławiu odbyła się druga edycja Additive Manufacturing Meeting (AMM 2018). Głównym celem wydarzenia jest utworzenie platformy wiedzy oraz wymiany doświadczeń, a także wspieranie rozwoju rynku technologii przyrostowych.

Podczas dwudniowej konferencji prelegenci zaprezentowali możliwości i przykłady zastosowania oraz aktualne trendy badawcze i wdrożeniowe technologii przyrostowej w przemyśle lotniczym, medycznym, motoryzacyjnym i konsumenckim. Licznie przybyli uczestnicy mieli okazję zapoznać się ze wszystkimi aspektami Technologii Przyrostowych, zarówno od strony przygotowania procesu i optymalizacji parametrów wytwarzania, jak i pod kątem możliwości zastosowania ich w różnych aplikacjach.

W ramach pierwszej sesji, prof. Tomasz Nowakowski oraz dr hab.inż. Bogdan Dybała zaprezentowali Wydział Mechaniczny oraz Centrum Zaawansowanych Technologii Wytwarzania (CAMT-FPC) oraz rolę jaką odgrywają w rozwoju technologii AM. Prelekcję otwarcia wygłosił prof. Frank Brückner z Fraunhofer IWS, który przedstawił potencjał i zakres stosowania technologii przyrostowych przy ich wdrożeniu do przemysłu.

Prezentacje wchodzące w skład następnej sesji pt.: “Additive Manufacturing Implementation” były ukierunkowane na aspekty wdrożenia technologii przyrostowych do przemysłu.

  • P. Benjamin Haller przedstawiciel firmy EOS i Additive Minds, opowiedział o pierwszej fabryce, która powstała zgodnie z założeniami Industry4.0, w której równolegle będą produkowane części dla przemysłu motoryzacyjnego oraz lotniczego.
  • P. Aleksander Banaś, z firmy PZL Mielec a Sikorsky Company przedstawił kluczowe osiągnięcia uzyskane w ramach realizacji projektów w wyniku których, wyselekcjonowane części lotnicze zostały dostosowane do przetwarzania w technologiach przyrostowych, tak aby móc sprostać stawianym im wymaganiom i przejść proces certyfikacji.
  • dr inż. Marek Pawlicki z Pratt&Whitney Kalisz, opowiedział o historii rozwoju silników lotniczych oraz o głównych zaletach silników produkowanych przez firmę Pratt&Whitney, nawiązując do realizowanego projektu pt.:“Opracowanie innowacyjnej technologii wytwarzania złożonych geometrycznie, cienkościennych komponentów silników lotniczych ze stopów na bazie niklu”
  • P. Michael O’Sullivan z Uniwersytetu w Limerick przedstawił jedną z metod rozwoju produktu, której zastosowanie pozwala znacząco zredukować straty przy opracowywaniu nowych cech rynkowych produktów.

W ramach kolejnej sesji “Analysis and Simulations”, przedstawione zostały:

  • narzędzia wspomagające proces doboru parametrów procesu wytwarzania oraz umożliwiające opracowanie optymalnej geometrii wyrobu – Michel Pereme, Simufact
  • narzędzia przeznaczone do optymalizacji topologicznej – Paweł Sadowski, DES ART oraz dr inż. Marcin Wierszycki, BudSoft/Dassault Systemes
  • specjalistyczne platformy IT wspierające kompleksowo proces wytwarzania w technologiach przyrostowych – obejmując cały cykl życia produktu, od powstania projektu, aż do gotowego “wydruku” – Krystian Pawełczyk, 3YOURMIND

W ramach kolejnej sesji pt.: “Laser Technologies in Additive Manufacturing

  • P. Cristophe Bertez z firmy Air Liquide przedstawiał zagadnienia związane z doborem gazów osłonowych i ich wpływie na jakość elementów wytwarzanych w procesie SLM
  • P. Piotr Bagiński (TRUMPF, Polska) przedstawił potencjał aplikacyjny technologii laserowych w przemyśle energetycznym.
  • P. Michał Krzysztoporski, prelegent z firmy CAM Division, przedstawił studium przypadku, opracowany przy udziale Politechniki Wrocławskiej, dotyczący wykorzystania oprogramowania NX System oraz hybrydowych systemów wytwórczych (Laser Cladding + CNC) do wytwarzania narzędzi.
  • P. Andrzej Zakręcki z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie zaprezentował zagadnienia dotyczące regeneracji łopatek turbin, których wyniki zostały opracowane przy udziale wielu partnerów zarówno akademickich, jak i przemysłowych.

Pierwszy dzień wydarzenia zakończył się zwiedzaniem laboratorium CAMT-FPC.

Drugi dzień AMM 2018 rozpoczął się od warsztatów, prowadzonych przez Partnerów wydarzenia. Uczestnicy w ramach tej sesji mieli do wyboru 3 zagadnienia związane m.in. z wykorzystaniem i obsługą biurowych systemów SLS (prowadzone przez firmę BIBUS MENOS); metodą skanowania jako narzędzia Inżynierii Odwrotnej (prowadzone przez firmę Sondasys) oraz zastosowaniem technologii SLM do produkcji seryjnej w przemyśle (prowadzone przez Wadim Plast).

Podczas sesji “Cooperation of Science and Business”, uczestnicy zapoznali się z możliwościami współpracy zarówno z międzynarodowymi konsorcjami w ramach projektów Interreg Synergy oraz Interreg TRANS3net,

Kolejna sesja Biomedical Applications cieszyła się wysoką frekwencją:

  • prof. Paul Dalton z Uniwersytetu w Wuerzburgu opowiedział o możliwościach wytwarzania biomedycznych struktur w mikroskali za pomocą urządzenia, które zostało opracowane przez konsorcjum jednostek badawczych z Niemiec, Australii oraz Stanów Zjednoczonych.
  • P. Philip Oris, SLM Solutions przedstawił możliwości wytwarzania implantów dentystycznych z wykorzystaniem systemów SLM
  • P. Bartłomiej Wysocki z firmy Materialscare przedstawił zagadnienia dotyczące wytwarzania spersonalizowanych implantów zwierzęcych

Zakończeniem drugiego dnia i całego wydarzenia AMM była sesja pt.: “Novel Applications”,

  • P. Peter Schneider z firmy Lithoz opowiedział o systemach do wytwarzania przyrostowego w oparciu o materiały ceramiczne
  • P. Maciej Patrzałek (Sondasys) przedstawił polskie urządzenie działające w technologii SLS.
  • P. Konrad Kordas z New Era Materials opowiedział o możliwościach wykorzystywania technologii SLS jako metody pośredniej do wytwarzania struktur kompozytowych dla przemysłu motoryzacyjnego.
  • P. Christian Wögerer z Profactor, opowiedział o możliwościach wykorzystania ramienia robotycznego do kastomizacji powierzchni wyrobów (znakowanie), przy użyciu technologii FFF.

Serdecznie dziękujemy za liczne przybycie i zapraszamy do uczestnictwa w kolejnej edycji, w czerwcu 2019.

Galeria zdjęć

Powiązane treści