• Poprzedni: NOWE MATERIAŁY EOS NA RYNKU
  • Następny: Lithoz - druk 3D komponentów wielomateriałowych
Data dodania: 2 lutego 2021

Wydruki 3D lekkich konstrukcji

- produkcja przy wykorzystaniu technologii SLS i DMLS
Wydajniejsza produkcja wraz ze zwiększonymi cyklami życia produktów. Redukcja materiału i kosztów produkcji dzięki mocnym i lekkim strukturom wydrukowanym w technologiach 3D.
Osoba kontaktowa
Michał Pęczek
Menedżer Produktu EOS
tel. kom.: +48 662 099 677

Produkty powinny pochłaniać tylko te zasoby, które są dla nich niezbędne do odpowiedniego funkcjonowania.

Jeśli uwzględni się, że konsumpcja surowców, a co za tym idzie ceny zasobów, rośną na całym świecie, to redukcja materiału jest coraz bardziej ważna w opracowywaniu i wytwarzaniu produktów. Technologia druku 3D umożliwia projektowanie i produkcję bardzo mocnych i lekkich struktur, które są niemożliwe do otrzymania konwencjonalnymi procesami.
 
Dla większości komponentów, dodatkowy materiał z produkcji może być usunięty na etapie projektowania. W trakcie produkcji, materiał jest zastosowany tylko tam, gdzie będzie potrzebny.
 

Zgodnie z danymi z German Aerospace Center (DLR) w 2016, koszty misji podróży w kosmos sięgają ponad € 20,000 na kilogram transportowanego ładunku. Każdy zaoszczędzony gram zmniejsza całkowity koszt wystrzelenia rakiety. Inżynierowie muszą analizować każdą poszczególną część do zapewnienia optymalnie zaprojektowanej, lekkiej i stabilnej części.


„Swoboda projektowania w wytwarzaniu przyrostowym ogromnie pomaga. Pozwala dostosować projekt do wymagań i osiągnąć optymalną kompatybilność z opracowanym systemem zarządzania efektywnością – w możliwie najkrótszym czasie, niskich kosztach z całkowicie lekką konstrukcją.” – Salvatore Decker | Global Formular Racing

WYTWARZANIE PRZYROSTOWE DLA PRZESTRZENI KOSMICZNEJ

Wydrukowana antena RUAG dla satelitów

Skutkuje to lekkimi, bardzo mocnymi częściami, z których większość wykorzystywana jest w przemyśle lotniczym. Każdy zaoszczędzony gram oznacza oszczędność znacznej sumy pieniędzy na przestrzeni całego życia produktu, pomagając także ochronić środowisko.

W szwajcarskiej firmie RUAG, odniesiono sukces:
 

  1. Wymagania minimalnej sztywności wzrosły o więcej niż 30%
  2. Redukcja masy spadła o 40% dzięki nowemu projektowi
  3. Spełniono na testach wymagania przemysłu kosmicznego

WYTWARZANIE PRZYROSTOWE W LOTNICTWIE

Zamykany szyb w drzwiach samolotu Airbus A350

Airbus jest globalnym liderem w przemyśle lotniczym i usługach pokrewnych. Technologia druku 3D EOS pomaga zbudować Airbusowi bardziej opłacalne i oszczędne w zasoby samoloty. Wytwarzając przyrostowo zamykany szyb w drzwiach samolotu osiągnięto niesamowite rezultaty:
 

  1. Redukcja masy części wytworzonej przyrostowo o 45%, utrzymując tę samą odporność
  2. Oszczędność 25% kosztów produkcji, zmniejszając zużycie materiału i czasu złożenia
  3. Liczba części zmniejszona z 10 do 1
  4. Redukcja masy o więcej niż 4 kg na 16 drzwiach zamontowanych na pokładzie A350

 
Komponent był wykonany z tytanu systemem EOS M 400-4.

Galeria zdjęć

Źródło: EOS GmbH
Tłumaczenie: BIBUS MENOS we współpracy ze Stefanem Szawarejko (Katedra Konstrukcji Maszyn i Pojazdów, Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej).